22 Ogos 2011

SENYUM

Jawapan Allah Kepada Semua Persoalan Kita

nape aku kna uji cmni ya Allah??
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan
saja mengatakan "kami telah beriman" sdgkan mereka
tidak diuji?dan sesgghnya Allah telah menguji orang2
sebelum mereka,maka sesungguhnya Allah mengetahui
org2 yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2
yang dusta.
(Surah Al-Ankabut:2-3)

nape ujian ini yg aku dapat??
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat
baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai
sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu.Allah
mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"
(Surah Al-Baqarah:216)

beratnya ujian ini ya Allah.
"Allah tidak membebani seseorang itu
melainkan sesuai dengan kesanggupannya"
(Surah Al-Baqarah:286)

aku sedih ya Allah.tension!
"Janganlah kamu bersikap lemah,dan jangnlah pula
kamu bersedih hati,padahal kamulah orang2 yang
paling tinggi darjatnya jika kamu orang2 yang
beriman"
(Surah Al-Imran:139)

cane aku nk handle sume ni ya Rabb??
"Dan mintalah pertolongan (kpd Allah) dgn jalan
sabar dan mengerjakan sembahyang dan sesgghnya
sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada org2
yang khusyuk"
(surah Al-Baqarah:45)

aku dapat apa drp sume ujian ni??
"sesgghnya Allah telah membeli dri orang2 mukmin
diri dan harta mereka dengan memberikan syurga
untuk mereka"
(Surah At-Taubah:111)

kepada siapa aku perlu berharap??
"cukuplah Allah bagiku,tidak ada Tuhan selain
dariNya.hanya kepadaNya aku bertawakkal"
(Surah At-Taubah:129)

~jwpn tepat kpd sbhagian kcil psoalan2 ddnia..rnung2kn dn slamat bramal..;)~

0 Komen:

Catat Ulasan