14 Julai 2011

SENYUM

Secebis Coretan Buatmu Kanda



♥ღ☆ღ♥ بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ♥ღ☆ღ ♥


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh diucapkan kpd saudaraku yg bergabung dlm Mencari Mardhotillah (keredhaan Allah) semoga dirimu berkeadaan baik dan diberkati ALLAH SWT....♥

Jika merasakan catatan ini baik, silala ambil untuk dijadikan renungan, jika tidak tinggalkan atau kritikla secara beriman, sesungguhnya yg baik itu hanya kepunyaan Allah, dan yang kurang serta buruk itu datang dari diri ana sendiri..

(¯`v´¯).SECEBIS CORETAN BUATMU KANDA.(¯`v´¯)
  `·.¸.·`¸•´            ♥..♥♥¸•´♥♥♥ (´'`v´'`)(´'`v´'`)            `·.¸.·`
  ..¸.•´♥..♥♥.♥..♥`•.¸.•´.(¯`v´​¯)(¯`v´¯).`•.¸.•´♥..
               ♥•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♥♥♥♥•*¨*•.¸¸¸​¸.•*¨*•♥

♥ .......:|:. ♥ .:|♥ .:|♥ 
SEMOGA BERMANFAAT♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:.

Mencari Mardhotillah (keredhaan Allah) https://www.facebook.com/pages​/Mencari-Mardhotillah-keredhaa​n-Allah/163700407022984

” Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkahwin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin ALLAH akan memampukan mereka dengan kurniaNYA.” (QS. An Nur: 32 )
Ku persembahkan untuk (calon) Pendampingku yang berjiwa hanif
Duhai Kanda...
Kupersembahkan sebuah ayat dalam Al-Qur'an yang selalu kubaca disetiap kad undangan yang selalu melayangkan fikiranku akhir-akhir ini. Hingga detik ini,ku sentiasa bertanya bilakah namaku tercantum pada sebuah kad undangan pernikahan? Siapa pula nama yang mengiringi namaku pada kad walimatulurus tersebut dalam rangka mitsaqan-ghalizha (perjanjian yang sangat berat) itu?
"Dan diantara tanda-tanda(kebesaran)-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya dan Dia menjadikan diantaramu rasa kasih dan sayang.
Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir." (QS. Ar-Ruum : 21)
Tiada kata yang dapat kuucapkan atas kurnia Allah Ta'ala hingga pada waktu yang tepat nanti ku akan menikah dengan insan pilihan Allah Ta'ala yang telah ditetapkan-Nya dalam kitab Lauh Mahfudz, kecuali syukur alhamdulillah untuk-Nya. Nikmat dan anugerah ini sungguh begitu agung.
Sesungguhnya, sudah ku jalani "proses" dengan laki-laki lain, tapi ternyata Allah takdirkan engkau masih tersembunyi dibalik kuasa-Nya.Menanti dengan ikhtiar dan doa yang penuh kesabaran untuk menghadirkanmu dalam hidupku merupakan anugerah dalam hidupku diantara anugerah-anugerah lain yang Allah Ta'ala berikan kepadaku. Diberi-Nya aku kesempatan untuk lebih memperbaiki diri sebagai Muslimah hingga aku layak untuk kau jemput kelak sebagai bidadarimu.Allah memberi ku ruang dan peluang untuk ku memperbaiki di mensolehkan diri agar ku bisa mendapat pasangan yang baik juga yang soleh, Insya Allah.
Subhanallaah! Fabiayyi alaairabbikumaa tukadzdzibaan..
Duhai Kanda..
Apakah yang saat ini sedang engkau lakukan? Semoga engkau adalah seorang ikhwan (laki-laki) yang sedang bersemangat mendekatkan diri kepada Allah Ta'ala dengan bertaubat dari dosa-dosamu. Kembali kepada fitrahmu sebagai manusia yang bejiwa hanif, memperbaiki diri detik demi detik sebagai bekal meninggalkan perkampungan sementara yang penuh penipuan dan bersiap-siap menuju ke pekampungan yg bkekalan iaitu akhirat.Hingga pada saat kita dipertemukan oleh-Nya di tempat dan waktu yang tepat
Kanda...
Pada saatnya nanti, jika Allah Ta'ala sudah berkehendak untuk mempersatukan hati kita, maka tak lagi kupermasalahkan tentang mahar namun ku terima segalanya pemeriamu dengan penuh kerelaan dan keikhlasan. Tidak kita hiraukan lagi pujuk rayu setan akan materi.
Hingga engkau dapat memenuhi perintah Allah Ta'ala yang berfirman :
"Dan berikanlah mahar (mas kawin) kepada perempuan yang kamu nikahi sebagai pemberian yang penuh kerelaan" (QS. An-Nisaa : 4)
Niat suci kita untuk menuju pernikahan yang barakah meluluh lantahkan hatiku untuk menerima mahar darimu apa adanya, bahkan akan ku mempermudah kau kanda dalam masalah ini, hingga aku yakin bahwa insya Allah aku bisa menjadi orang yang tersebut dalam sabda Rasulullaah Shallallaahu'alaihiwa Sallam :
"Wanita yang paling banyak mendapatkan berkah adalah yang paling ringan maharnya"
Dan akhirnya kita berdua makin yakin, bahawa pernikahan kita akan sesuai syari'at, sebagaimana Uqbah bin Amir radhiyallaahu'anhu berkata,Rasulullah Shallallaahu'alaihi wa Sallam bersabda :
"Sebaik-baik pernikahan ialah yang paling mudah"
Duhai Kanda...
Kemudian, HALAL-nya kita untuk saling mencintai kerana Allah Ta'ala. Seketika, penantian kita yang lama itu, akan membebaskan syahwat2 yang selama ini kita pendam, bersamaan dengan meleburnya dosa-dosa kita lewat genggaman jari jemari kita.Kita akan semakin mengenal satu sama lain, cinta makin subur ditaman hati masing-masing pujian demi pujian yang mengekalkan cinta kita mulai bersemi indah. KeranaNya ya
kanda..
Kelak, malam-malam yang indah itu akan kau hiasi dengan membangunkanku disepertiga malam terakhir dengan lembut atau tanpa percikan air diwajahku. Kau ajak aku solat malam bersamamu dengan alunan ayat-ayat suci Al-Qur'an yang mengetarkan dan memberi ketenangan dalam taman hatiku, meluluh lantahkan jiwaku dan menghanyutkan aku akan kecintaanku pada Allah Ta'ala.
Subhanallaah!
Fabiayyi alaairabbikumaa tukadzdzibaan..
Duhai Kanda..
Kuharap engkau adalah laki-laki penyabar dan dapat menghadapi emosionalku sebagai istri. Saat aku marah, saat aku salah, engkau meluruskanku dengan cara yang sangat baik dan lembut. Kerana kutahu,engkau sentiasa ingin beribadah dengan ikhlas dan ittiba' (mengikuti) Rasulullah Shallallaahu'alaihi wa Sallam.
Dan saat engkau marah, sementara aku ikut terbawa emosi, maka engkau mengajakku untuk berlindung kepada Allah Ta'ala, berwuduk, dan solat dua rakaat. Apabila kita sedang berdiri, maka kita duduk, apabila kita sedang duduk, maka kita berbaring, atau salah satu dari kita akan mencium, merangkul dan menyatakan alasan kita. Apabila salah satu diantara kita berbuat salah, maka kita akan saling memaafkan kerana mengharapkan wajah Allah Ta'ala semata. (Fiqhut Ta'amul bainaz Zaujani)
Lantas kita mengunci rapat-rapat setiap pintu perselisihan dan tidak menceritakannya kepada orang lain. Saling instropeksi, menyedari kesalahan masing-masing dan saling memaafkan serta memohon kepada Allah Ta'ala agar senantiasa disatukan-Nya hati kita, dimudahkan urusan dalam KETAATAN KEPADA-NYA, dan diberikan kedamaian dalam rumah tangga kita.
"Betapa indahnya menjadi bunga ditaman hatimu..."
Duhai Kanda...
Engkau memberiku makan apabila engkau makan, Engkau memberiku pakaian apabila engkau berpakaian, Engkau tidak akan memukul wajahku, Engkau tidak akan menjelek-jelekkan diriku, dan Engkau tidak akan meninggalkanku melainkan didalam rumah (yakni tidak berpisah tempat tidur melainkan didalam rumah)
Dengan keimanan dan ketaqwaanmu, engkau tidak pernah berputus asa dalam mencari rezeki. Berikhtiar dan bertawakkal (menggantungkan harapan) hanya kepada Allah Ta'ala, sebagaimana perintah Rasulullah SAW
Kanda...,
Ku akan memilihmu kerana agama yang ada pada dirimu. Memilihmu kerana ku tahu bahwa engkau akan sentiasa menjagaku dan anak-anakku kelak dari api Neraka. Kau ajarkan aku untuk taat dan bertakwa kepada Allah 'Azzawa Jalla..Sungguh, betapa kau telah membawaku teringat dan bergetar saat engkau menasihatiku sambil membawakan firman AllahTa'ala : Hingga cita-citaku dan keinginanku tuk menjadi BUNGA DITAMAN HATIMU sebagaimana Khadijah Radhiyallaahu'anha menemani Rasulullaah Shallallahu'alaihi wa Sallam sepanjang hidupnya dapat aku amalkan perlahan-lahan dengan bimbinganmu.
Kelak akan engkau ajarkan pula aku untuk sentiasa berbakti kepada ibu bapa kita untuk menggapai redha Allah Ta'ala. Birrul walidain (berbakti kepada orangtua)
Kanda...,
Betapa aku akan taat kepadamu dengan segala ketaatan dan ketakwaanmu kepadaAllah Ta'ala dan ketaatanmu kepada Rasulullah Shallallahu'alaihi waSallam. Hingga andaikata Allah Ta'ala tidak melarangku untuk bersujud kepada selain-Nya, maka engkaulah tempatku untuk bersujud memohon Surga...
Temanilah diriku sampai matiku nanti, dampingi aku dalam melaksanakan amanah rumah tanggaku. Sesungguhnya, sebagai kepala keluarga engkau akan ditanya dihadapan Allah Azza wa Jalla tentang pertanggungjawabanmu atas diriku sebagai istrimu. Juga anak-anak dan rumah tangga sebagai beban di pundakmu.
Sungguh begitu indah memilikimu dalam mitsaqan gholizha ini kelak..maka bagaimana aku tidak akan memperhatikanmu, sementara engkau adalah syurga dan nerakaku,
Duhai Kanda air mata yang menitis saat ini menjadi penyaksian secebis coretan hatiku ini yang akan ku serahkan padamu bila tibanya saat dan waktu yang tepat. Dan KeranaNya..."JADILAH SURGA DITAMAN HATIKU...amin
"Semoga Allah Ta'ala segera mempertemukan kita dan sentiasa mempermudah urusan kita dalam mitsaqan-ghalizha (perjanjian yang sangatberat) kelak...Aamiin Ya rabbal'alamin
Sekadar Perkongsian…moga bermanfaat,.yang baik itu datang dari Allah dan yg buruk itu dtg dari diri saya sendiri, Allahurobbi...
Kepada saudaraku di pages ini, sila sebarkan segala nota dan kelebihan yang telah kita perkatakan kepada sahabat2 yang lain smoga kita sama mendapat keberkatan dan rahmat dariNya. Sebarkan moga ALLAH yg mebalas kebaikanmu..

♥*ღ☆**ღ ANA UHIBUKKA LADZI AHBABTANI LAHUUღ☆ღ*♥*ღ☆ღ,¤¤*¨*ღ☆

(¯`v´¯)♥SALAM MENCARI MARDHOTILLAH ♥.(¯`v´¯)
  `·.¸.·`              (´'`v´'`) ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥(´'`v´'`)              `·.¸.·`
               ..♥♥..♥`•.¸.•´. (¯`v´¯)(¯`v´¯)  .​`•.¸.•´♥..♥♥..
                 ♥•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♥♥♥♥•*¨*•.¸¸¸​¸.•*¨*•♥

JOIN PAGE Mencari Mardhotillah (keredhaan Allah) https://www.facebook.com/pages​/Mencari-Mardhotillah-keredhaa​n-Allah/163700407022984

(Sebelum Engkau Halal BagiKu) https://www.facebook.com/pages​/Sebelum-Engkau-Halal-BagiKu/1​38509376220354

JOIN PAGE https://www.facebook.com/pages​/Untukmu-Calon-Imamku-yang-Ter​tulis-Di-Lauhul-Mahfudz/169617​539766615

JOIN PAGE:Istikharah Cinta https://www.facebook.com/pages​/Istikharah-Cinta/196481140380​700

JOIN PAGE ღTasbih Muslimah Di Atas Sajadahღ https://www.facebook.com/pages​/%E1%83%A6Tasbih-Muslimah-Di-A​tas-Sajadah%E1%83%A6/218383708​193379

JOIN PAGE https://www.facebook.com/pages​/Muslimah-Sholehah/16285566708​7038

◕♥♥
♥♫♥♫♥♫♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥¸..​.. ¸.·´¨)¸.·*¨)♥

0 Komen:

Catat Ulasan