12 Julai 2011

SENYUM

Petua Rendah Diri

klau naik kreta exora, tngok la org yg naik kreta kancil..."ksian dia, aku pkai kreta besaq, dia pkai kreta keciq"
klau naik kreta kancil, tengok la org yg naik moto..."ksian dia, aku naik kreta, boleh lindung dri pnas ujan..dia naik moto je, ujan panas tak leh wat ape"
klau naik moto, tngok la org yg naik basikal.."ksian dia, aku naik moto cepat smpai, dia kayuh basikal dop sampai2"
klau naik basikal, tngok la org yg jln kaki.."ksian dia, aku naik basikal tak dop penat sgt, dia jalan kaki terkemut2 smpai nak patah kaki"
klau jln kaki, tngok la org yg tak blh jalan.."ksian dia, aku blh jalan lihat ciptaan Tuhan, dia duk baring je atas katil"
klau tak bleh jalan, tngok la org yg dah mati.."ksian dia, aku msih boleh nak taubat kat Allah, dia takleh wat apa dah"

0 Komen:

Catat Ulasan